Κυριακή 24 Μαΐου 2015

Στη γειτονιά του ήλιου!

Η μελέτη του διαστήματος συναρπάζει τους μαθητές. Μιας που ολοκληρώσαμε λοιπόν τα φετινά εκπαιδευτικά προγράμματα και οι μέρες μας στις σχολικές αίθουσες έμειναν λιγοστές, αποφασίσαμε  να ασχοληθούμε με το ευχάριστο για όλους θέμα της μελέτης του ηλιακού μας συστήματος. Βασικό και πιο ενδιαφέρον κομμάτι της όλης δραστηριότητας ήταν η κατασκευή του ηλιακού συστήματος με τη χρήση υλικών όπως: μπαλόνια, εφημερίδες, ατλακόλλα και χρώματα. Παρακάτω φαίνονται όλα τα στάδια της κατασκευής στην οποία μας οδήγησαν τόσο εκπαιδευτικά βίντεο όσο και βιβλία της σχολικής βιβλιοθήκης που αναφέρονται στο ηλιακό σύστημα.




                                  


Φωτογραφικό Υλικό

Στο αρχικό στάδιο φουσκώσαμε τα μπαλόνια στα επιθυμητά μεγέθη. Έπειτα κόψαμε λωρίδες εφημερίδες και τις βουτήξαμε σε μια λεκάνη όπου υπήρχε αραιωμένη ατλακόλλα με νερό. 
Αρχίσαμε να τυλίγουμε γύρω  γύρω τα μπαλόνια με τις βρεγμένες λωρίδες εφημερίδας. 



Βάλαμε δύο στρώσεις σε κάθε μπαλόνι.

Την επόμενη μέρα που τα τυλιγμένα μπαλόνια στέγνωσαν και οι στρώσεις εφημερίδων έγιναν σκληρές ξεκινήσαμε να τα βάφουμε βάζοντας τα κατάλληλα χρώματα για κάθε πλανήτη.

Θα μας χρειαστεί μόνο το στρογγυλό, κάτω μέρος του μπαλονιού. Άρα δε χρειάζεται να βάψουμε παρακάτω όσο το μπαλόνι στενεύει πλησιάζοντας προς το στόμιο. Αφού στεγνώσαν τα βαμμένα μπαλόνια τα τρυπήσαμε με μια καρφίτσα ώστε να σπάσουν και να μείνει μόνο το εξωτερικό περίβλημα εφημερίδας. 

Κόψαμε το περίβλημα κρατώντας το κάτω μέρος του μπαλονιού που είναι στρογγυλό.

Προσπαθήσαμε να κάνουμε μια αναπαράσταση του ηλιακού συστήματος στο χώρο μιλώντας για αποστάσεις και τροχιές.


Διακοσμήσαμε το διάδρομο του σχολείου μας!


Κυριακή 10 Μαΐου 2015

Ένα δωράκι για τη μαμά!

Για τη γιορτή της μανούλας βάλαμε τα δυνατά μας και φτιάξαμε ένα ξεχωριστό δωράκι! Ένα διακοσμητικό κεράκι με ευχές και ζωγραφιές από τα χεράκια μας. Οι παρακάτω φωτογραφίες δείχνουν την προσπάθεια μας βήμα-βήμα.


Σε ένα χαρτομάντηλο γράψαμε μια ευχή για τη μαμά και κάναμε μικρά σχέδια όπως καρδούλες και λουλούδια.

Κόψαμε γύρω γύρω την ευχή μας και τα μικρά σχέδια και ξεκολλήσαμε μόνο το πρώτο φύλλο του χαρτομάντηλου το οποίο θα μας χρειαστεί παρακάτω. 


Βάλαμε το κομμάτι χαρτομάντηλου που θέλουμε να αποτυπωθεί στο κεράκι.
Η δασκάλα μας έβαλε πάνω από το χαρτομάντηλο ένα κομμάτι λαδόκολλας και άρχισε να ζεσταίνει το κερί με το πιστολάκι. Το κερί σιγά σιγά απορρόφησε το χαρτομάντηλο.





Η ευχούλα και τα σχεδιάκια μας αποτυπώθηκαν στο κερί χωρίς να φαίνεται ίχνος από το χαρτομάντηλο.

Τα διακοσμήσαμε με κορδέλες και μικρές συνοδευτικές καρτούλες.

Έτοιμα να χαρίσουν χαμόγελα στις μαμάδες μας!

ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ ΜΑΝΟΥΛΑ!



Δευτέρα 4 Μαΐου 2015

Αφηγούμαστε ψηφιακά!



Χρησιμοποιώντας το διαδικτυακό εργαλείο Little Bird Tales οι μαθητές της Α΄-Β΄και Γ΄-Δ΄ τάξης δημιούργησαν ψηφιακές ιστορίες στα πλαίσια των μαθημάτων της Μελέτης Περιβάλλοντος, της Ιστορίας και της Ε. Ζώνης. Συγκεκριμένα οι μαθητές της Α΄-Β΄τάξης δημιούργησαν δύο ιστορίες: Την ιστορία της καταιγίδας που αναφέρεται στον κύκλο του νερού και την ιστορία της πριγκίπισσας φιλίας η οποία ήταν έμπνευση των μαθητών στα πλαίσια του προγράμματος της συναισθηματικής αγωγής με το οποίο ασχολούνται από την αρχή της χρονιάς. Οι μαθητές της Γ΄-Δ΄τάξης βασισμένοι στο βιβλίο της ιστορίας της Γ΄τάξης εικονογράφησαν τις περιπέτειες του Οδυσσέα στο δεκάχρονο ταξίδι του από την Τροία ως την Ιθάκη. Τις ιστορίες μπορείτε να διαβάσετε και να ακούσετε παρακάτω.

    Η ιστορία της καταιγίδας

            Η ιστορία της πριγκίπισσας Φιλίας

                 Οι περιπέτειες του Οδυσσέα