Δευτέρα 15 Ιουνίου 2015

Συναισθηματική Αγωγή

Στα πλαίσια της Ευέλικτης Ζώνης, η Α΄ και Β΄ δημοτικού του σχολείου μας ασχολήθηκε όλη τη διάρκεια της  χρονιάς  με το πρόγραμμα συναισθηματικής αγωγής  που είχε τίτλο «Είμαστε στο εμείς και όχι στο Εγώ».

Οι στόχοι που τέθηκαν εξ’ αρχής για το πρόγραμμα αυτό ήταν:  Να εμπλουτίσουν το συναισθηματικό τους λεξιλόγιο.
 Να αναγνωρίζουν τα συναισθήματά τους την ώρα που τα βιώνουν.  Να επιδεικνύουν τρόπους διαχείρησης συναισθημάτων θυμού, άγχους, ντροπής, φόβου, απώλειας.
 Να αναγνωρίζουν και να σέβονται τα συναισθήματα των άλλων.
 Να περιοριστεί ο εγωισμός τους και να ενισχυθεί η συνεργασία μεταξύ τους.


Το πρόγραμμα χωρίστηκε σε τρία στάδια και περιλάμβανε ποικίλες δραστηριότητες, όπως ανάγνωση παραμυθιών, κατασκευές, μουσικοκινητικά και θεατρικά παιχνίδια για την ενίσχυση της συνεργασίας, δημιουργία του δικού τους παραμυθιού με θέμα τη Φιλία. 


Φωτογραφικό Υλικό από τις Δραστηριότητες

Τα παιδιά έγραψαν μέσα σε καρδούλες πρόσωπα και πράγματα που αγαπούν. Έτσι δημιουργήθηκε το δέντρο της αγάπης.

Δημιουργήσαμε τα καραβάκια των συναισθημάτων, το ένα με ευχάριστα συναισθήματα και το άλλο με δυσάρεστα. 

Ζωγραφίζοντας το συναίσθημα της έκπληξης.

Ζωγραφίζοντας το συναίσθημα της λύπης. 

Παίζοντας το παιχνίδι: "Σώστε τη φιλία".


Από το θεατρικό: "Το νησί των συναισθημάτων"

Πέμπτη 4 Ιουνίου 2015

Ημερήσια εκπαιδευτική εκδρομή στην Πύλο

Την Τετάρτη 3 Ιουνίου πραγματοποιήσαμε την τελευταία μας εκδρομή για τη φετινή χρονιά στην Πύλο και τη Γιάλοβα του νομού Μεσσηνίας. Πρώτος μας σταθμός ήταν η Πύλος όπου φτάσαμε μετά από αρκετές ώρες ταξιδιού. Αν και η διαδρομή μας κούρασε, η θέα στον κόλπο του Ναυαρίνου και η ξενάγησή μας στο Νιόκαστρο Πύλου μας αποζημίωσαν! Φτάνοντας, επισκεφτήκαμε το κάστρο όπου παρακολουθήσαμε προβολή για την ιστορική ναυμαχία του Ναυαρίνου και στη συνέχεια επισκεφθήκαμε τη θεματική έκθεση "Ναυγάγια" που λειτουργεί σε ένα όμορφο χώρο μέσα στο κάστρο. Περπατήσαμε στην αίθουσα των εκθεμάτων και θαυμάσαμε τα εκθέματα των σημαντικότερων ναυγαγίων της Πελοποννήσου. Ανάμεσα σ'αυτά μάθαμε για το γνωστό ναυάγιο του "Μέντωρ", πλοίου του Έλγιν που μετέφερε τα κλεμμένα γλυπτά του Παρθενώνα. Όλα αυτά μέσα από την εκπληκτική ξενάγηση ενός δύτη της Εφορίας Ενάλιων Αρχαιοτήτων ο οποίος μας μίλησε επίσης για το δύσκολο έργο τους, τη διαδικασία της κατάδυσης και περισυλλογής των ευρημάτων από την ομάδα  των δυτών- αρχαιολόγων.
Αφήσαμε την όμορφη Πύλο κάπου το μεσημέρι και πήγαμε για φαγητό στην παραθαλάσσια Γιάλοβα όπου ευχαριστηθήκαμε παιχνίδι στην παραλία!










Κυριακή 24 Μαΐου 2015

Στη γειτονιά του ήλιου!

Η μελέτη του διαστήματος συναρπάζει τους μαθητές. Μιας που ολοκληρώσαμε λοιπόν τα φετινά εκπαιδευτικά προγράμματα και οι μέρες μας στις σχολικές αίθουσες έμειναν λιγοστές, αποφασίσαμε  να ασχοληθούμε με το ευχάριστο για όλους θέμα της μελέτης του ηλιακού μας συστήματος. Βασικό και πιο ενδιαφέρον κομμάτι της όλης δραστηριότητας ήταν η κατασκευή του ηλιακού συστήματος με τη χρήση υλικών όπως: μπαλόνια, εφημερίδες, ατλακόλλα και χρώματα. Παρακάτω φαίνονται όλα τα στάδια της κατασκευής στην οποία μας οδήγησαν τόσο εκπαιδευτικά βίντεο όσο και βιβλία της σχολικής βιβλιοθήκης που αναφέρονται στο ηλιακό σύστημα.




                                  


Φωτογραφικό Υλικό

Στο αρχικό στάδιο φουσκώσαμε τα μπαλόνια στα επιθυμητά μεγέθη. Έπειτα κόψαμε λωρίδες εφημερίδες και τις βουτήξαμε σε μια λεκάνη όπου υπήρχε αραιωμένη ατλακόλλα με νερό. 
Αρχίσαμε να τυλίγουμε γύρω  γύρω τα μπαλόνια με τις βρεγμένες λωρίδες εφημερίδας. 



Βάλαμε δύο στρώσεις σε κάθε μπαλόνι.

Την επόμενη μέρα που τα τυλιγμένα μπαλόνια στέγνωσαν και οι στρώσεις εφημερίδων έγιναν σκληρές ξεκινήσαμε να τα βάφουμε βάζοντας τα κατάλληλα χρώματα για κάθε πλανήτη.

Θα μας χρειαστεί μόνο το στρογγυλό, κάτω μέρος του μπαλονιού. Άρα δε χρειάζεται να βάψουμε παρακάτω όσο το μπαλόνι στενεύει πλησιάζοντας προς το στόμιο. Αφού στεγνώσαν τα βαμμένα μπαλόνια τα τρυπήσαμε με μια καρφίτσα ώστε να σπάσουν και να μείνει μόνο το εξωτερικό περίβλημα εφημερίδας. 

Κόψαμε το περίβλημα κρατώντας το κάτω μέρος του μπαλονιού που είναι στρογγυλό.

Προσπαθήσαμε να κάνουμε μια αναπαράσταση του ηλιακού συστήματος στο χώρο μιλώντας για αποστάσεις και τροχιές.


Διακοσμήσαμε το διάδρομο του σχολείου μας!


Κυριακή 10 Μαΐου 2015

Ένα δωράκι για τη μαμά!

Για τη γιορτή της μανούλας βάλαμε τα δυνατά μας και φτιάξαμε ένα ξεχωριστό δωράκι! Ένα διακοσμητικό κεράκι με ευχές και ζωγραφιές από τα χεράκια μας. Οι παρακάτω φωτογραφίες δείχνουν την προσπάθεια μας βήμα-βήμα.


Σε ένα χαρτομάντηλο γράψαμε μια ευχή για τη μαμά και κάναμε μικρά σχέδια όπως καρδούλες και λουλούδια.

Κόψαμε γύρω γύρω την ευχή μας και τα μικρά σχέδια και ξεκολλήσαμε μόνο το πρώτο φύλλο του χαρτομάντηλου το οποίο θα μας χρειαστεί παρακάτω. 


Βάλαμε το κομμάτι χαρτομάντηλου που θέλουμε να αποτυπωθεί στο κεράκι.
Η δασκάλα μας έβαλε πάνω από το χαρτομάντηλο ένα κομμάτι λαδόκολλας και άρχισε να ζεσταίνει το κερί με το πιστολάκι. Το κερί σιγά σιγά απορρόφησε το χαρτομάντηλο.





Η ευχούλα και τα σχεδιάκια μας αποτυπώθηκαν στο κερί χωρίς να φαίνεται ίχνος από το χαρτομάντηλο.

Τα διακοσμήσαμε με κορδέλες και μικρές συνοδευτικές καρτούλες.

Έτοιμα να χαρίσουν χαμόγελα στις μαμάδες μας!

ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ ΜΑΝΟΥΛΑ!



Δευτέρα 4 Μαΐου 2015

Αφηγούμαστε ψηφιακά!



Χρησιμοποιώντας το διαδικτυακό εργαλείο Little Bird Tales οι μαθητές της Α΄-Β΄και Γ΄-Δ΄ τάξης δημιούργησαν ψηφιακές ιστορίες στα πλαίσια των μαθημάτων της Μελέτης Περιβάλλοντος, της Ιστορίας και της Ε. Ζώνης. Συγκεκριμένα οι μαθητές της Α΄-Β΄τάξης δημιούργησαν δύο ιστορίες: Την ιστορία της καταιγίδας που αναφέρεται στον κύκλο του νερού και την ιστορία της πριγκίπισσας φιλίας η οποία ήταν έμπνευση των μαθητών στα πλαίσια του προγράμματος της συναισθηματικής αγωγής με το οποίο ασχολούνται από την αρχή της χρονιάς. Οι μαθητές της Γ΄-Δ΄τάξης βασισμένοι στο βιβλίο της ιστορίας της Γ΄τάξης εικονογράφησαν τις περιπέτειες του Οδυσσέα στο δεκάχρονο ταξίδι του από την Τροία ως την Ιθάκη. Τις ιστορίες μπορείτε να διαβάσετε και να ακούσετε παρακάτω.

    Η ιστορία της καταιγίδας

            Η ιστορία της πριγκίπισσας Φιλίας

                 Οι περιπέτειες του Οδυσσέα


Παρασκευή 3 Απριλίου 2015

Πασχαλινές κατασκευές

Τελευταία μέρα πριν το κλείσιμο για τις πασχαλινές διακοπές το σχολείο μας λειτούργησε σαν μικρό εργαστήρι πασχαλινών κατασκευών. Μετά τον πρωινό εκκλησιασμό όλοι οι μαθητές συγκεντρωθήκαμε σε μία αίθουσα για να φτιάξουμε τις πασχαλινές μας λαμπάδες! Κάποιοι βάψαμε και πασχαλινά αυγά ενώ κατασκευάσαμε και κάρτες για τους μακρινούς μας φίλους με τους οποίους υλοποιούμε πρόγραμμα Ε-twinning.


Πασχαλινές Κάρτες για τους φίλους μας στη Μυτιλήνη 




Αυγά βαμμένα με γκοφρέ χαρτόνι και αυγοθήκες









Πασχαλινές λαμπάδες με σχέδια από τσόχα





Kαλό Πάσχα και καλή Ανάσταση σε όλους!!



Εκπαιδευτική επίσκεψη στο Μουσείο Αρχαίας Τεχνολογίας στο Κατάκολο

Στις 31/3/2015 το σχολείο μας πραγματοποίησε εκπαιδευτική εκδρομή στο Μουσείο Αρχαίας Τεχνολογίας (Κώστα Κοτσανά) που βρίσκεται στο όμορφο λιμανάκι του Κατακόλου του Ν. Ηλείας. Μετά από μια διαδρομή περίπου δύο ωρών με το λεωφορείο φτάσαμε στη μικρή πλατεία του Κατακόλου όπου γευματίσαμε και παίξαμε στην παιδική χαρά! Στη συνέχεια επισκεφθήκαμε το Μουσείο όπου μας περίμενε η ξεναγός με χαρά και διάθεση για αναλυτική ξενάγηση. Είχαμε την ευκαιρία να πάρουμε μια πολύ καλή γεύση από μια σχετικά άγνωστη πτυχή του αρχαιοελληνικού πολιτισμού θαυμάζοντας εκθέματα -αρκετά εκ των οποίων διαδραστικά- όπως τα αυτόματα θέατρα των αρχαίων Ελλήνων, το πρώτο λειτουργικό ρομπότ της ιστορίας (υπηρέτρια φίλωνος), την ευφυή οινοχόη του Φίλωνος, το ξυπνητήρι του Πλάτωνα, την κούπα του Πυθαγόρα, τον υπολογιστή των Αντικυθήρων  αλλά και πολλά μουσικά όργανα της αρχαιότητας. Μετά το τέλος της ξενάγησης δεν παραλείψαμε να κάνουμε μια βόλτα στον πεζόδρομο κατά μήκος του λιμανιού και να φάμε το πρώτο (για κάποιους) παγωτό!! Ήταν μια ξεχωριστή επίσκεψη που θα θυμόμαστε!




Παιχνίδι στην παιδική χαρά





Η είσοδος του Μουσείου.



Η κούπα του Πυθαγόρα και η οινοχόη του Φίλωνος.



Το ξυπνητήρι του Πλάτωνος.





Το πρώτο ρομπότ (Υπηρέτρια του Φίλωνος)


Πυροσβεστική αντλία.
Ελεύθερη περιήγηση στην αίθουσα μετά την ξενάγηση.


Ξενάγηση στο μουσείο αρχαίων μουσικών οργάνων.